Medi Ambient i la Universitat de Barcelona comparteixen el nou equipament

Una estació de radiosondatge millorarà els estudis del clima

Els globus sonda facilitaran les prediccions del temps

J.E.
BARCELONA

Les prediccions meteorològiques i els estudis del clima seran més complets i rigorosos a partir d'ara gràcies a l'entrada en servei a la Universitat de Barcelona (UB) de la primera estació de radiosondatge de Catalunya. El nou equipament científic del Servei de Meteorologia de Catalunya va ser inaugurat ahir oficialment, a la Facultat de Física de la UB, pel conseller de Medi Ambient, Joan Ignasi Puigdollers, i el director del departament d'Astronomia i Meteorologia d'aquesta universitat, Eduard Salvador.
L'estació de radiosondatge està formada per un equip permanent instal·lat a la UB i unes microestacions meteorològiques que arriben a l'atmosfera gràcies a l'impuls dels globus sonda. Un sistema de radioenllaç i localització via satèl·lit transmetrà les dades recollides a les capes altes de l'atmosfera per a la seva posterior anàlisi. Els llançaments de globus es fan ara de forma pilot però a partir del gener que ve seran diaris i facilitaran dades de gran importància per elaborar les prediccions del Servei de Meteorologia de Catalunya (dependent del departament de Medi Ambient) i completar els estudis climàtics de la universitat.
Les microestacions fungibles que penjaran dels globus sonda estan preparades per informar de la pressió atmosfèrica, temperatura, humitat relativa, velocitat i direcció del vent a diferents alçades. Els aparells, no reutilitzables, tenen molt poc pes i estan protegits per evitar danys en cas que caiguessin en zones habitades.

© 20/09/97 AVUI. Tots els drets reservats. Es prohibeix la seva duplicació sense autorització.

[PÀGINA INICIAL] [AVUI TEXT] [AVUI GRÀFIC] [SECCIÓ] [ANTERIOR] [SEGÜENT]